2018年9月からPOLA美術財団の助成を受けベルギーのブリュッセル王立芸術大学のマスターコースで研修をしています。

ブリュッセル王立芸大が新しく始めるプロジェクトの第一弾に私の作品を選んでいただきました。
保険会社Federale Verzekeringのビルの一角に学校が新しくディスプレイを設けて、これから月毎に学生の作品を紹介していくとのことです。
私の作品は明後日7月4日ー8月31日の2ヶ月間そのディスプレイに展示されています。 観光名所のグラン・パレまで徒歩2分くらい、通りに面したディスプレイなので気軽にご覧いただけます。
ブリュッセルにお立ち寄りの際にはよろしくお願いいたします。
住所: Rue du Lombard 76 1000 Bruxelles
My works will be presented in a display which belongs to an insurance company Federale Verzekering. This is a new project of Académie royale des Beaux-Arts de Bruxelles through which works of selected students will be presented every month. The duration of my presentation is from 4th July until 31st August. The display titled ‘A Perfect Square’ is located in the heart of the city near the bus stop “Grand Palais” (2min by walk). Please drop by if you will be in Brussels.
Address: Rue du Lombard 76 1000 Bruxelles
UN CARRÉ PARFAIT
EEN PERFECT VIERKANT
A PERFECT SQUARE

(FR)
Un carré peut-il jamais être parfait? Un espace de liberté et de visibilité de 2 x 2 m. est mis à la disposition de l'Académie royale des Beaux-Arts de Bruxelles (ArBA-EsA) par Fédérale Assurance.
Chaque mois, en période d'année académique, nous vous présente-rons un travail singulier, issu de l'un des 17 cursus de l'Académie.
A l'occasion de la première activation de *Un carré Parfait*, qui coïncidera avec le lancement du Tour de France à Bruxelles le 4 juillet prochain et se poursuivra jusqu'à la rentrée académique de Septembre 2019,
c'est une étudiante de M1 du Cursus Peinture de l'ArBA-EsA qui est mise à l'honneur: Akiko Ueda (Jap) revisite et questionne dans sa pratique la logique processuelle et narrative de la tradition occidentale. Des peintures à la gestuelle libre et spontanée servent de points de départ à
son travail. Ils précèdent des dessins autonomes et indépendants qui deviennent ainsi autant d'extensions et d'explorations possibles du champ pictural. Le dialogue et les aller-retours entre peinture et dessin se poursuivent et s'alimentent ensuite dans un cheminement virtuellement sans fin. La fascination de Ueda pour la tradition picturale d'un Brueghel l'Ancien, et pour la peinture flamande plus généralement, mêlée d'une pointe de surréalisme, se ressent dans l'esprit foisonnant de ses compositions qui fonctionnent comme autant de microcosmes, ainsi que
l'illustrent les deux oeuvres jumelles en peinture et en dessin/technique mixte, *One more Glance*, que nous vous présentons ici.

(EN)
Can a square ever be perfect? A 2 x 2m space of freedom and visibility is graciously put by Federale Verzekering /Fédérale Assurance at the disposal of the Royal Academy of Fine Arts of Brussels (ArBA-EsA). Each month, during the academic year, a new artwork representing — one of the 17 departments of the Academy will be displayed.
On the occasion of the first activation of *A Perfect Square*, which will coincide with the Launch of Tour de France on Thu 4 July 2019, and will extend until the beginning of the Academic Year 2019-2020 in September, it is a Master 1 student from the Painting Department of ArBA-Esa who is put to the fore. The Japanese Akiko Ueda revisits and somehow subverts the processual and narrative logics of Western painting. In her body work, the paintings, carried out with a free and spontaneous brush, preceed a subsequent practice of independent drawings which can therefore be apprehended as further explorations and extensions of the first. The goings and comings between the two media may be virtually pursued in a sort of endless echoes and dialogues, strengthening her practice. Her fascination for the art of i.a. Bruegel the Elder, for the Flemish Old Masters more generally, as well as for Surrealism, is clearly perceptible in the lush and dense character of her compositions, acting as sort of microcosms, as the two selected sister compositions (a painting and a drawing / mixed media)* One more Glance* testify.
Drawing:
*One More Glance (D)*
71.5 x 104 cm
Pencil, tempera and oil on Arches paper
2019
Painting:
*One More Glance (P)*
73 x 100 cm
Oil on linen
2019